Soru:
Madencilik depremleri tetikleyebilir mi?
naught101
2014-04-16 06:15:12 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Depremler, madencilik bölgelerinde normalde olduğundan daha mı yaygın? Örneğin. Bu bölgelerdeki depremlerin sıklığı madencilik yapıldığı zaman olduğundan farklı mıdır?

Genel olarak depremlerle ilgileniyorum, ancak aynı zamanda özellikle zarar verici etkileri (yaşama ve altyapıya) yetecek kadar güçlü depremlerle ilgileniyorum ).

@CamiloRada'nin aşağıdaki yorum formunda bahsettiği gibi, sorunun daha büyük büyüklükte depremler hakkında soru sorma ihtimali olabilir. Düzenlemem bu teoriyle ilgilidir, ancak sorduğunuz şey buysa, lütfen ** sorunuzu düzenleyin **, böylece bunu belirtir.
@Eevee: İkisi de. Bunu soruya ekledim.
Dört yanıtlar:
#1
+26
hichris123
2014-04-16 06:28:09 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Evet, madencilik depremleri tetikleyebilir.

Bir Scientific American makalesine göre:

[The Geysers] 'ı izliyorduk 1975'ten beri. Orada gördüğümüz tüm depremler [insan] kaynaklı. Üretimi yeni bir alana taşıdıklarında depremler orada başlar ve üretimi durdurduklarında depremler durur.

Bu jeotermal enerjiden bahsediyor. Küçük depremlere neden olan küçük küçük çatlaklar oluştururlar. Daha sonra bu gücü elektrik için kullanırlar.

Depremler, bu çalışmaya göre kömür madenciliği ve diğer madencilikten de kaynaklanabilir:

Klose Çoğunlukla son 60 yılda 200'den fazla insan kaynaklı temblor tespit etti. "İkinci Dünya Savaşı'ndan önce nadirdi," dedi.

Çoğu madencilikten kaynaklanıyordu, ancak neredeyse üçte biri rezervuar inşaatından geldi.

Petrol ve gaz üretim kutusu ayrıca depremleri tetiklediğini de sözlerine ekledi.

Tüm zamanların en büyük insan kaynaklı depremlerinden üçünün Özbekistan'ın Gazlı doğalgaz sahasında 1976 ile 1984 yılları arasında meydana geldiğini belirtti (Özbekistan haritası).

Başka bir çalışma da bunu sonuçlandırdı.

İlginç. Bu tür atıfların ne sıklıkla güvenilir bir şekilde yapılabileceğini merak ediyorum. Birkaç yıl önce, [1989 Newcastle Depreminin madencilik tarafından tetiklendiğini iddia eden] bir makale yayınlandığını hatırlıyorum (http://www.smh.com.au/news/environment/coalmining-set-off-newcastle - deprem-araştırmacıları / 2007/01/08 / 1168104923457.html). Araştırmanın yanlış olduğunu iddia eden bir sektör tepkisi ve [bunları destekleyen birkaç araştırmacı] (http://www.abc.net.au/news/2007-01-09/australian-experts-reject -newcastle-deprem-iddiaları / 2168560).
@naught101 Hmm, bu ilginç olurdu. Kasıtlı olarak küçük depremlere neden olan insanları inkar edemezsiniz ... ama diğerleri, sizin dediğiniz gibi, yedeklenebileceklerinden emin değilim.
USGS'nin, çoğu Oklahoma ve Petrol hasadı çevresinde meydana gelen depremlerle ilgili kapsamlı çalışmalar yaptığına bakın ve bu çalışmaların sonuçlarına dair çok az şüphe var, depremler insan kaynaklı. Benzer şekilde, Arizona, yerinden edilmiş su tablolarından ve insan faaliyetlerinden kaynaklanan yerel depremler olduğu varsayılan lavabo yarıkları yaşıyor. Madencilik, petrol ve gaz çıkarma, su enjeksiyonu (çatlatma), daha büyük rezervuarlar oluşturma vb. Faaliyetlerin tümü yeterli ve bazılarının bu tür faaliyetleri açıkça ortaya koyduğu gösterilmiştir.
Not: Oklahoma sismik bölgesi, son birkaç yılda aktiviteyi radikal bir şekilde artırmakla kalmıyor, aynı zamanda depremlerin daha sık ılımlı ve zarar verici seviyelere ulaşmasıyla aktivite büyüklüğünü artırıyor. Bunları inkar etmeye devam eden tek grup, indüklenen sarsıntılardır ve büyüyen bir tehlike oluşturan petrol endüstrisidir. USGS'nin konumunun bir tadı: earthquake.usgs.gov/research/induced/
Kanıta katkıda bulunan ilginç yeni makale: https://www.nature.com/articles/d41586-019-00959-4?utm_source=fbk_nnc&utm_medium=social&utm_campaign=naturenews&sf209768032=1&fbclid=IwAR3EVTWybW75AciLLVZo enjeksiyonu https://en.wikipedia.org/wiki/2011_Oklahoma_earthquake
#2
+17
Neo
2014-04-16 06:25:47 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Kısa Cevap Evet. Fikir birliği, insanların zamanından önce depremleri tetikleyebileceğidir ve 1986'nın EPSL yıllık incelemelerindeki bu makale tam destek veriyor gibi görünüyor. Ayrıca madencilik kaynaklı depremlerin oldukça yaygın olduğunu öne süren bu makale de var. Geçen yıl Science'da yayınlanan üçüncü bir makale de hidrolik kırılmanın depremlere neden olabileceğini öne sürüyor. Hem halk hem de bilim adamları için tartışmalı olduğundan, bu konuyla ilgili olarak google akademik kullanılarak kolayca bulunabilen daha birçok makale var.

#3
+10
seismo_steve
2014-05-07 20:04:39 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Birleşik Krallık'ın East Midlands bölgesinde şu anda madencilik faaliyetleriyle ilgili olduğuna inanılan küçük depremler yaşanıyor. British Geological Survey'de şu olaylarla ilgili bir sayfa var: Yeni Ollerton Deprem Etkinliği

Yer Bilimine Hoş Geldiniz! Bu cevap teorik olarak soruyu cevaplayabilir ancak cevabın temel kısımlarını buraya eklemek ve referans için bağlantıyı sağlamak [daha iyidir] (http://meta.stackexchange.com/a/8259/237685).
Sorun değil. StackEx görgü kurallarını öğrenmeye başlayın!
#4
+3
Eevee
2018-03-13 01:25:08 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Evet.

Doğal depremleri tetiklemenin yanı sıra, (@ hichris123 tarafından belirtildiği gibi) Madenler, maden çökmeleri ve / veya patlayıcılar nedeniyle yapay sismik faaliyetlerin kaynağı olabilir.

Madenciler, maden şaftlarını sabit tutmak için genellikle ellerinden gelenin en iyisini yapacaklardır ancak yöntemleri% 100 doğru değildir. Bazen dengesiz bir alanda veya bir madene destek verilmemesi nedeniyle madencilik yapmak şaftın çökmesine neden olarak içinde hala bulunan herkesi öldürür. Böyle bir durumda, yakındaki bir kasaba veya şehirden bir depremin hissedilme ihtimali olabilir.

Maden bölgelerinde depremler normalde olduğundan daha mı yaygın?

Maden bölgelerinde başka nedenlerden dolayı depremler olabilse de, evet, öyleler. Bir maden çöktüğünde, kayaların salınımı o kadar ani ki, kinetik enerji düşük büyüklükte bir deprem şeklinde boşaltılır. Bu aynı zamanda indüklenmiş sismisite olarak da bilinir ve indüklenen sismisiteden kaynaklanan depremler genellikle o kadar ciddi değil mi?

Google'da 'madencilik nedeniyle depremler' yazdığınızda, şu haber görünecektir:

3.9 büyüklüğündeki depremde ölen altı madenci ve üç kurtarıcı Crandall Kömür madeninin çöküşü şimdi sahada anılıyor. ... Bir maden çökmesi sırasında kayalardaki elastik gerilmenin ani salınımı, enerjiyi sismik dalgalar şeklinde boşaltır.

Bu, indüklenmiş sismisitenin iyi bir örneğidir.

örneğin madencilik yapıldığı zaman, bu bölgelerdeki depremlerin sıklığı olmadığından farklı mı?

Madencilik bölgelerinden bahsettiğinizden beri, çöken bir madenin bir madencilik bölgesinde başka herhangi bir yerde olduğundan daha yaygın bir olay olacağı varsayılacaktır. Yani evet, fark, ortalama bir şehre kıyasla bir madencilik bölgesinde deprem yaratan sismik dalgaların daha fazla olmasıdır, çünkü bir şehirde dağdakinden daha az madencilik meydana gelir. Ancak bir maden bölgesinde madencilik yapılmadığında, insan kaynaklı depremler daha az olacaktır.

İyi cevap, ama bence soru madencilik faaliyetleri tarafından üretilen küçük sismik olaylardan daha çok madencilikle tetiklenen daha büyük depremlere işaret etti (maden çökmeleri veya patlayıcı kullanımı nedeniyle).
@CamiloRada Belki, ama sadece okuyabildiğimi okudum, biraz araştırma yaptım, bir cevap yazıp gönderdim ve kaynaklarımı yerleştirdim. Eğer ima edilmişse, benim hatam. Ancak bir düzenleme yapılması gerekiyorsa, birimiz bunu yapacağız. Bilmeme izin verdiğin için teşekkürler! :)
Belki cevabı hichris123'ün Beğeni ile başlayarak tamamlayıcı bir cevap olarak ayarlayabilirsiniz. "Hichris123'ün belirttiği gibi doğal depremleri tetiklemenin yanı sıra. Madenler, maden çökmesi, patlayıcılar nedeniyle ...... yapay sismik faaliyetlerin kaynağı da olabilir" ve sonra yaptığınız güzel cevap ve araştırmaya devam edin.
@CamiloRada Tamam, bunu hemen yapacağım. Teşekkürler! : D


Bu Soru-Cevap, otomatik olarak İngilizce dilinden çevrilmiştir.Orijinal içerik, dağıtıldığı cc by-sa 3.0 lisansı için teşekkür ettiğimiz stackexchange'ta mevcuttur.
Loading...